حسین نظرپور تهیهکننده پویانمایی «فیل کوچولو» در گفتوگو با میزان درباره ساخت این مجموعه گفت: پویانمایی «فیل کوچولو» مختص گروه سنی کودک و خردسالان و مضمون این مجموعه درباره فیل کوچولو و دوستانش، خرسی، سنجاب، موشی، قناری و… است که در جنگلی سرسبز و شاداب زندگی میکنند. آنها در هر داستان به کمک هم اتفاقات تازهای را تجربه میکنند و چیزهای جدیدی یاد میگیرند. وی ادامه داد: پویانمایی «فیل کوچولو» در ۲۶ قسمت هفت دقیقهای و با تکنیک کات اوت برای گروه سنی خردسال در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است. این مجموعه تا کنون در دو بخش تولیدشده است که سری سوم آن برای نوروز ۱۴۰۳ در ۱۳ قسمت روی آنتن خواهد رفت. سری سوم از مجموعه «فیل کوچولو» به قلم امیرمسعود علمداری به رشته تحریر درآمده است. نظرپور درباره نگارش پویانمایی «فیل کوچولو» اظهار کرد: برای نگارش فیلمنامه پویانمایی «فیل کوچولو» از مشاوران متعدد استفادهشده است، همچنین نظارت مشاوران موسسه صبا سبب شده تا فیلمنامه چکشکاری شود و سپس به مرحله تولید برود. وی تصریح کرد: مخاطبان اصلی این پویانمایی یعنی کودکان و بهویژه خردسالان با دیدن هر داستان از این مجموعه میتوانند با یکی از مهارتهای زندگی و یا یک مفهوم اخلاقی سودمند آشنا شوند. آموزههای سری سوم مجموعه پویانمایی «فیل کوچولو» بر اساس شیوه زندگی و مفاهیم ساده ابتدایی برای کودکان در نظر گرفته شده است؛ در همین راستا راستگویی، احترام به بزرگترها همچنین توجه به طبیعت ازجمله نکاتی است که به صورت غیرمستقیم آموزش داده شده و هنجارسازی میشود. این تهیهکننده بیان کرد: پویانمایی «فیل کوچولو» ابتدا در سال ۸۶ کار خود را با یک پویانمایی کوتاه با همین عنوان شروع کرد و به تدریج به شکل مجموعه سریال ساخته شد. اکنون این مجموعه به سری سوم رسیده و این امر به دلیل استقبال مخاطبان و خانواده شکل گرفته است. هدف اصلی پویانمایی «فیل کوچولو» آموزش دادن به سادهترین شکل ممکن و با بهکارگیری شخصیتهای مثبت و در نتیجه ارائه تصویری روشن و امیدوارانه از زندگی است. نظرپور توجه به نیاز کودکان و خردسالان را نکتهای مهم و اساسی دانست و افزود: علاقه کودکان و خردسالان از نقاشیهای آنها نمایان میشود. علاقه به فیل و زرافه اگرچه بومی کشور ما نیستند، اما در نقاشیهای آنها پرشمار است؛ درعینحال رنگها برای کودکان بسیار مهم هستند. این نکات در کنار هم سبب شد تا کاراکتری را انتخاب کنیم که فیل است و از تکنیک «سه و نیم دی» که (نه دوبعدی و نه سهبعدی) است، بهرهبرداری کردیم تا بیشتر مورد توجه کودکان قرار گیرد. وی در مورد مشکلات در مسیر ساخت پویانمایی «فیل کوچولو» اظهار کرد: ۷۰ درصد هزینهها برای ساخت پویانمایی «فیل کوچولو» متعلق به پیشتولید بود، از اینرو برای تامین هزینهها مجبور شدیم تا از منابع دیگر استفاده کنیم و هزینههای جاری نیز در کنار سایر هزینه جای گرفت. از سوی دیگر هزینههای تجهیزات و پرسنل نیز سرسامآور است. نکته مهم دیگر این است که بودجه تولید با تورم مواجه میشود، به همین دلیل کافی و جوابگوی تولید پویانمایی نیست. این تهیهکننده کاغذبازی را مانعی دیگر بر سر راه تولید پویانمایی دانست و تاکید کرد: کاغذبازی مشکل عمده و زمانبر برای تولید محصولات فرهنگی محسوب میشود و این عشق و علاقه به کار است که باعث میشود تولیدکنندگان دست از کار برندارند و به تولید بپردازند. نظرپور خاطرنشان کرد: همه عوامل برای ساخت پویانمایی «فیل کوچولو» تلاش فراوانی کردند و دشواریهای خاصی را متحمل شدند، اما در نهایت توانستند تا ۱۳ قسمت این پویانمایی را تولید کنند و اکنون در حال تولید ۱۳ قسمت دوم هستیم. برای ساخت پویانمایی «فیل کوچولو» مجموعه صبا کمکهای بسیاری کرد، اگرچه محدودیتها زمینه حمایت بیشتر این مجموعه فرهنگی را به دنبال داشته است.